وبلاگ تبری

احادیث اهل بیت اطهار علیهم السلام در مورد « غاصب اول » و « غاصب دوم » و دختر غاصب اول

وبلاگ تبری

احادیث اهل بیت اطهار علیهم السلام در مورد « غاصب اول » و « غاصب دوم » و دختر غاصب اول

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۱۷ ق.ظ

عذاب « غاصب دوم » در عالم برزخ

عن سلمان (ره) عن امیر المؤمنین علیه السّلام فى خبر مر صدره فى الباب التاسع فى لؤلؤ صفة جنة الدنیا التى اعدها اللّه للمؤمنین فى برزخهم قال فقال لى: یا سلمان أ تحب أن أریک صاحبک فقلت: نعم فحرک شفتیه فرأیت ملئکة غلاظا شدادا یأتون برجل قد جعلوا فى عنقه سلاسل الحدید، و النار تخرج من منخره و حلقه الى عنان السماء و الدخان قد أحاط بتلک البریة و ملئکة خلفه تضربه حتى یمشى و لسانه خارج من خلفه من شدة العطش فلما قرب الینا قال لى تعرفه؟ فنظرته فاذا هو عمر بن الخطاب فقال یا أمیر المؤمنین أغثنى فأنا عطشان معذب فقال امیر المؤمنین علیه السّلام: ضاعفوا علیه العذاب فرأیت السلاسل تضاعفت و الملئکة و النیران تضاعفت فاخذوه ذلیلا صاغرا فقال: یا سلمان هذا عمر بن الخطاب، هذا حاله فانه ما من یوم یمضى من یوم موته الى هذا الیوم الا و تأتى الملئکة به و تعرضه على فأقول لهم: ضاعفوا عذابه فیضاعف علیه العذاب الى یوم القیمة.(14)

 

سلمان رحمه الله گوید که امیرالمومنین علیه السلام به من فرمودند: ای سلمان آیا دوست داری کسی را که با تو معاشرت داشت نشانت دهم ؟ عرض کردم: آری. حضرت لبهایش را تکان دادند. دیدم ملائکه غلاظ و شداد شخصی را آوردند که بر گردن او زنجیرهای آهنین بود. و آتش از بینی و دهان او تا آنجا که چشم من می دید به طرف آسمان می رفت. و دود آن خلق را فرا گرفته بود. و ملائکه ای که پشت سر او بودند او را می زدند تا راه رود و زبانش از شدت عطش از پشت بیرون آمده بود. تا نزدیک به ما شد ، حضرت به من فرمودند: آیا او را می شناسی ؟ آنگاه من نظر کردم و دیدم او فلانی (غاصب دوم) است . او گفت : ای امیرمومنان به دادم برس من تشنه ام و عذاب می شوم . امیرالمومنین علیه السلام امر فرمودند : عذاب او را بیشتر کنید ، دیدم زنجیرها بیشتر شد و ملائکه عذاب و آتش هم بیشتر شدند و او را با ذلت و خواری گرفتند . آنگاه حضرت فرمودند : ای سلمان! این فلانی (غاصب دوم) است . این احوال اوست و همانا از اول مرگش تا امروز روزی نیست مگر اینکه ملائکه او را نزد من می آورند و من به آنها می گویم : عذابش را بیشتر کنید ، پس عذاب بر او بیشتر میشود تا روز قیامت.


[14] لئالی الاخبار : ج 5 ، ص 49

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۹
غلام حسین غلام حسین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی